Om egentligen ingenting

Igår lekte jag och sambo "halvåtta hos mig"...vi såg den coola rockertjejen som lagade en fantastisk middag i onsdags...med blomdekorationer...just blommorna strundade vi i. Mest för att vi har så äckliga blommor hemma hos oss...kaktusar och andra fetbladiga växter...och orkidéer...tänker mig att dom är näst intill oätliga.
Men i alla fall...
Vi lagade krämig avokadopaj med grön chili...vi gjorde oxfilé istället för kycklingfilé...sen en fantastisk schweizernötspaj till efterrätt...och en Amarone till detta.
Det var mat för läckergommar det! Och kul att laga tillsammans.

Idag var det dags att låta de smarriga kalorierna från igår, göra lite nytta. Sprang milen på 49min. Kändes bra men jobbigt. Skönt efteråt.
Det är lite psykiskt jobbigt att varva ner efter en säsong. Känns värdelöst att inte springa snabba intervaller, att inte springa långpass på tid...känns som om man tappar allt man jobbat för...men...tränaren säger att det är nödvändigt att varva ner, att bygga upp musklerna...för att träna upp sig och bli ännu bättre nästa säsong.
Jo jo...hoppas det blir så då...
Körde styrke igår med Gasellen. Benträning. 6 övningar för fram och baksida ben, dessa körde vi i en sekvens och den körde vi tre gånger. Sen blev det lite magträning på det.

Ingen bild på länge...slänger in en från 5-km-jakten. Det var vi som vann...och håller vinnerjackorna i handen. Det var också samma tävling...som förstörde mina chanser till Växjö-marathon...vaderna pajade efter denna tävling...


Kommentarer
Postat av: blombella

Utan plågor nu i sex dagar försmäktar jag på denna ö. hahha.

Har pratat med Anna, mådde som en drottning, lite amning på gång och kanske hemfård mot stm måndag om hon måste.



Kommande löparsäsong kommer att bli formidabel, det är precis som med adjektivets komparation, bra, bättre, bäst.

2009-11-15 @ 20:55:29
Postat av: Anna

Nu vet jag vilka kockar jag ska anlita på mitt stora kalas om lite drygt 1 år. Er meny lät ju kanon.. :-)

2009-11-16 @ 15:36:31
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0