Oväntade vändningar

Vilken bra dag det är påväg att vara. Trots en usel start. Hade ställt klockan på 04.50 eftersom jag hade en hel del att göra idag och behövde på sitta ifred på morgonen. Vad händer...vaknar av klockan...OCH STÄNGER AV DEN?! -Vad i jessenamn tänkte jag med...och på...vaknade av mig själv 06.35...fatta!...det är DÅ jag åker till skolan ju! Knappt värt att försöka gå till jobbet med en sån start.
Skippade frulle.
Gick en supersnabb runda med hunden...-Förlåt Jerry, I´ll make it up to you! (Han är skitbra på engelska, min storpudel...)
Sa knappt hej till mam och pap...och var sålunda på plats på kontoret 07.25.

Öppnade mailen, skitirriterad och stressad...och se...oväntade vändningar i vardagen...ett mail från en f d elev...rörande och glädjande insåg jag att det är långt ifrån förbehållet vuxna att vara kloka och reflekterande. Ålder är inget annat än en benämning på det antal år man levt...säger inget om hur man levt dem, vad man lärt och hur man använder det man fått med sig i ryggsäcken. Eleven öppnade upp för goda tankar och reflektioner och så...var den förmiddagen en helt annan...en bra förmiddag, där jag full av energi tog itu med dagens uppgifter
Fick massor gjort. Hela examensuppgiften på kursen gjordes på förmiddagen. Blev helt okej...för att inte säga bra. Nu hade jag ju inte gjort allt själv, jag sammanställde det hela gruppen jobbat med. Men ändå...

Dock...tänk om jag inte skulle varit lärare...utan bara utvecklingsledare...då missar man sådana relationer...som man får med tonåringar...om bara dom och man själv låter sig...
Vet inte om jag kan vara utan elevrelationerna?
Nu fick jag mer att tänka på.

Men skall först dra på mig vinterlöparstassen, springa lite med gasell-lisa innan spänstträningen med Dalaporten. Kul kväll!
Sen varmt bad.
Och CSI!

Tack kära elev, för din omtanke...kom att tänka på ett citat jag läste en gång
"The object of life, as I take it, is to be friendly with everyone"...

hodeladihodeladi hoppsan vilken dag!

Kommentarer
Postat av: blombella

<3

2009-11-02 @ 17:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0