Suck, pust och stön...och sen lite glädje!

Hört i korridoren, om Öppet Hus i morgon, när föräldrar får komma och se verksamheten:
-Amen gud asså...om min farsa kommer ofixad...a ja bara skickar hem han...Guuud va pinsamt!
-Aa min morsa får inte ens komma...hon ser förjävlig ut...man skäms ihjäl...
-Amen jag veet, dom är såå pinsamma...skämmer ut en totalt...


Suck...

Kära, små söta, raraste ungar...dom skämmer inte ut er, det klarar ni himla bra själva...skrikandet, tjafsandet, småbråken er emellan dagligen, fnissandet som stör alla andra elever och den totala avsaknaden av att se hur man påverkar sin omgivning...DET är skämmigt, tjejer...ljugandet, lismandet, ögontjäneriet...som är så tydligt för alla som orkar höja blicken och se...men inte för er...OCKSÅ skämmigt
-Vaddå...ja har inte gjort nåt...va? Vad har ja gjort da? Hann ju liksom inte och vaddå, när börjar lektionen då?
Jag:-Samma tid som den gjort hela terminen.
-Hmpfö ö, nähä...eller...jo men...ja, kan jag rå för att jag fick vänta på dom andra?
Inte kunna schema och klocka...efter halva terminen och sen ljuga...skämmigt...
Men att komma ofixad från sitt jobb, för att engagera sig i sitt barns skola...att orka åka till skolan, kvällstid och titta på lektioner...det är BANNE mig INTE skämmigt! Så det så.

Suck...

Nej, allra raraste, söta ungar...hur skall ni kunna rå för det? Ni sitter ju ihop? Eller hur? Siamesiska tvillingar?
Livrädda att göra något utan de andra, att ta något som helst beslut, utan att det är förankrat i gruppen...
Gosh...hade glömt hur mycket tålamod, energi och kärlek sjuor kräver...
Jag blev helt tömd idag.
Och fylld på ett sätt...av mediciner igen...trött av dem.
Sov en timme när jag kom hem. SKönt. Sambo väckte:-Skulle inte du springa med Dalaporten kl 18...
Jag:-Öhh...öhhh...neeeeeeeeeej...orkar inte...
Sambo:-Jo, du orkar...du brukar ju tyckte det är skönt efteråt...
Jag:-Öhhh...öhhh...
Gick upp, gjorde mig iordning...sprang 11km med gasellerna i mörker och regn. Och älskade varje sekund av det.
Och sambo.
För att han vet.
Att jag mår bra av det, efteråt.

Nu sömn!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vilken bra sambo du har! :)

2009-11-25 @ 22:40:37
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Ja, det värsta är bara att sambon upptäcker ju om jag köper roliga saker på matkontot... Hmm.. Problematiskt det där... Men glödlampor och deo är okej, det kan man ju nästan räkna som mat ;) Havregrynsgröt? Usch, den får sambon behålla för sig själv, för min del duger bara risgrynsgröt :)

2009-11-26 @ 12:38:38
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0