Tålamod tack!

Inget inlägg igår. Skolk. Jag vet. Orkade dock inte igår.
Men idag orkar jag.
Dagen började 04.45...var kissnödig...vaknade INNAN klockan...fem minuter innan...kunde inte blåsan knipa i fem minuter...fem minuter!!!...Nej, på med larmberedskap...väck upp hela organismen...VAKNA VAKNA BLÅSAN HÅLLER PÅ ATT SPRICKA!!...
Ja ja...ingen idé att lägga sig igen...gick som en zombie in  i duschen...kom ut helt pigg. Bra med duschar.
Matematik i nian var första lektionen...ett samtal därifrån
Elev: -Kan du hjälpa mig med detta tal?
Jag: -Vilket tal ligger mitt emellan 3.4 och 3.5?
Elev:-Ja, det ligger väl inget tal emellan dom?
Jag: -Jo. Prova att lägga på en nolla på båda talen...(och så gör vi det i boken)...se, nu står det 3.40 och 3.50...är du med på att nollor i slutet av decimaltal inte påverkar talets storlek?
Eleven tveksamt: -Jaa...
Jag: -Ser du nu vilket tal som ligger mitt emellan?
Eleven: -Ja visst, det är 3.45
Jag: -Helt rätt...och vilket tal ligger då mitt emellan t ex 1,3 och 1,4?
Eleven: -Ligger det verkligen något tal emellan dem?
Jag:...öh...ja...vi tar det från början..

Dagen avslutades med tre utvecklingssamtal med några killar i nya klassen. Gick oproblematiskt...

Löpning en mil med orienterarna i mörkret. Mysig tur. Kul att springa i grupp. KOm hem till fruktsallad som sambo bjöd på och nu blir det ett varmt bad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0