-Jag ser ljuset, Jonatan...ljuset...

Hejsan hejsan
Nu är vi ute ur tunneln. Tillbaka i cyberrymden och med snudd på oändliga kommunikationsmöjligheter. Telia är toppen! Verkligen. För nu levererar de en suverän tjänst. Telia Smart. Inred ditt hem digitalt. Det borde alla prova. Allt i ett liksom. Bredbandet är grunden resten byggs på...TV med massa kanaler och finesser, riktigt bra upplagt...telefoni, ja helt vanlig telefon...
Men bredbandet var stötestenen för oss...två månader och några dagar...men...dikotomierna behövs...det onda behövs för att framhäva det goda...annars blir allt jämngrått.
Tack Anton och tack till den sista teknikern som verkligen var medkännande och välvillig.
Nu väntar vi på ett sista samtal med Anton, om hur vi löser den ekonomiska biten. Allt annat är glömt och förlåtet.
Vi är nöjda.

Och jag skall till örnsköldsvik idag. I tre dagar skall jag och Kajan hålla kurs. 18st lärare, kuratorer och någon fritidspersonal skall bli mästare på ÖPP.
Ser fram emot resan nu. Har känt mig avogd inställd till den...stressad över att vara borta från skolan...redan på dåligt humör över strul med Telia och med att bygget ine blir klart någon gång...men nu...så här en timme innan avfärd, med allt packat och med koll på det vi skall göra...så känns det kul.
FInt hotell blir det också. Med gym och solarium. Skall nyttja båda. Och springa lite.
Köpte nya Asics GT 2140 igår. Svarta. SNygga och snabba. Höstskor.
Har likadana men löparskor skall inte gå längre än 100mil...det har dom gjort nu...och dessutom fallit sönder på ovansidan.
Träningen har gått skit i veckan.
Har inte hunnit/orkat efter jobbet. Sena dagar på skolan...trött i huvudet när man kommer hem...
Det blev bara 3.5mil...istället för de 6 mil jag föresatt mig.
Ska inte gräma mig över det, utan försöka se fram emot en träningsvecka med mängd OCH kvalitet nu istället.
SM närmar sig.

Nu drar jag...nästa inlägg blir 45 mil härifrån...norrut...
Är det snö där nu?
Tar med mössa...

So long!

Kommentarer
Postat av: blombella

härligt att föreläsa där med Kajsa och unna Er lite SPA-känsla i brittsommarvärmen. Springa, bubbla och sola... god mat.

nice/ blm

2009-09-13 @ 10:41:59
Postat av: Sabina

Så skönt att det äntligen löst sig med telia!! Hoppas du får det bra i Örnsköldsvik nu, är så fint där uppe :)

2009-09-13 @ 23:13:23
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0