Sköna söndag

Ny dag...igår var en annan dag...men, den påverkar dagens sysslor märker jag. Är stel i vader och hamstrings...ser inte fram emot tre varv till på 5km-banan. Ser inte ens fram emot att ligga böjd på knä, med pensel i handen, för att olja altanen.
Sitter rätt bra i soffan.
Soffliggare...
Kyrkoval.
Är det rätt av en medborgare i en demokrati, att ligga kvar i soffan?
Är det min demokratiska rätt, att välja att avstå rätten att rösta?
Jag kan ingenting om kyrkovalet. Jag vet inte vad något av partierna tycker. Jo, Kristdemokraterna är hopplöst insnöande med sina gammaldagsvärderingar formade på 1300-talet eller nåt...
...och att Sverigedemokraterna, med sina invandrarfientliga åsikter inte hör hemma i några beslutande församlingar överhuvudtaget.
Men sen...
Har dessutom slängt mitt röstkort. Får man rösta ändå? Pinsamt att jag inte vet sånt. Och vart skall jag rösta, nu när vi flyttat?
Många frågor, som utgör hinder för att jag skall orka ta mig ur soffan och rösta i kyrkovalet.
Väljer nog löpning och altanen.

Men...jag måste nog ändå ta mig till vallokalen...känns som om man borde...


Vi får se...först löpning i vart fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0