Flodhäst vs gasell

Hur ofta ser man flodhästar springa med en flock gaseller? Visar TV-s naturprogram någonsin program där elefanter springer mitt i en flock gnuer? Sengångare som löper tillsammans med geparder? Skölpaddor och harar? Sniglar och kackerlackor?

Svaret på dessa retoriska frågor är förstås -Nej! Man ser inte sånt, för det förekommer inte.

Alltså är jag en exotisk föresteelse, ovanlig, rar...välj synonym själva...
Imorse sprang jag fyra varv med gaseller på Dalaportens 5km jakt. 2mil på 1.33. För er som inte springer och inte kan relatera till den tiden...så är det rätt fort för vanliga dödliga motionärer. Som jag.
Körde ett varv till på eftermiddagen, för att ligga bra till i tävlingen på vem som kör flest varv. Flodhästar kan nämligen vinna den tävlingen. Envishet, smärttålighet och en tävlingsinstinkt är goda egenskaper...snabbhet lönar sig inte lika mycket...

Imorgon tänker jag köra minst tre varv.
Minst.

Och olja altanen.

Tur att jag inte glömde det nu när jag var ut ikväll, med gasellerna från Dalaporten. Vi var på restaurang för lite samkväm. Jag var ålderkvinna i sällskapet. Yngsta person var mer än hälften så gammal som jag. Sånt kan man relfektera över ibland. Inte så att jag är negativt inställd till min ålder. Icke. Jag trivs med min ålder (sorry, Kajan, jag GÖR faktiskt det...veet att du retar dig på den inställningen och tycker det låter krystat...och okej, jag skal lge dig så mycket att jag kan erkänna...det var VÄRDELÖST att kärringjäveln på KappAhl trodde att du var min dotter...blindkärring!) Men annars...så är det okej att bli äldre...så länge kroppen fungerar som den skall...och så länge man får vara med ungdomarna...det fick jag ikväll...himla trevlig kväll. Ska bli roligt att träna och tävla med dem.

Oj, nu gjorde Zlatan mål...i andra matchminuten mot Real Madrid...-Håll nu bara truten, jäkla tjuriga Italienare...
Heja Zlatan!



Är jag osammanhängande?

Två glas vin...lovar...det blev inte mer...men...efter 2,5 mils löpning tar det skruv...obviosly...

Återkommer!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Stenbole

Mät dig mot andra flodhästar. Själv har övergått till att mäta mig mot andra sälar. 1.33 är i sanning en god tid. Dock måste jag påpeka att stavningen härrör sig till vin i måttlig, men mer än två glas, vin. Minnesfunktionen blir så lätt distraherad.

2009-09-19 @ 23:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0