Telia - end of story

Hej och hå!...vore jag 16 år och älskade att läsa Kissies blogg, eller Kenzas...eller kanske Rahlenfeldts...så skulle jag kunna heja på er med ett coolt - cha cha, alla bloggläsare...
Men jag är 40...läser blombella, presentabel, binkan, några elevbloggar och gardell...om jag hinner...så då blir det ingen cha cha...dei daar waar ingen chacha...som Tony Irving skulle sagt...

Idag har jag lyckats inbilla fram en lätt förkylning. Tyckte mig få mer och mer halsont under dagen. När dessutmom huvudvärken slog till...var influensan ett faktum...trodde jag. Tänkte att...här är goda råd inget att ha! För goda råd i detta läget säger, gå hem och vila. Nej, jag tänkte istället provocera fram en förkylning...så att den inte kommer då...då när det är sm i marathon i växjö...utan nu...när det är mer än två veckor kvar...och jag skulle hinna bli lite förkyld...
Så på med löparstassen...ut i snålblåst och regn...en gräsligt trist tur. Men...inget halsont. Så...enda åkomman, så vidt jag kan se...är hypokondri. Svårbotat men okej ändå...man kan träna i alla fall.

Som om det inte var nog med eländet...så gjorde jag rätt äcklig mat. Köpte kalkonkorv på hemköp...ceasarsallad på korv...inte så gott alls. Inte så nyttig heller...två fel av två möjliga...


Nu blir det Idol!
Jag gillar idolprogrammet numer. Juryn är såå mcyket bättre än den förra. Inte mobbingtv längre. Och vad många talanger det finns...herre min je...man blir ju sååå avundsjuk ju...vill också kunna sjunga. Tur att jag kan spela dragspel! :)

Avslutar med en läsarfråga "HUr går det med Anton på Telia?"
Det korta svaret är...inte alls. Han är borta ur mitt liv.

Det längre svaret andas biterhet, ilska, saknad och tomhet...så jag lämnar det bakom mig.

Men nu funkar allt...bredband, tv och telefoni...han gav mig 2500kr och sen drog han.
-Män!

Kommentarer
Postat av: blombella

Härligt att Anton så spårlöst försvann ur Era liv, annars hade du varit odräglig att bo med och rastlös. man blir påverkad när man har skapat ett behov i livet av bredband och tv. Slå på tv;n, glida ner i soffan med en kopp kaffe, ta tag i dosan och slå på Idol är bara fantastiskt.

2009-09-30 @ 19:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0