Telia part 78

Erica, berätta hur det har gått med Teliahistorien! Och har Anton hört av sig mer?
Så roppar folk efter mig på stan.

Jag faller till föga...

Så här är det...
Vi har INGET bredband...och hör och häpna...INGEN digitalTV...och...nu blir ni förvånade...INGEN bredbandstelefoni...
Minns ni att vi fick löftet om att allt skulle funka den 31/8?
Minns ni vidare att, när det inte funkade då...eller dagen efter då...så skulle en tekniker komma inom tre dagar...som blev FYRA dagar...
När den tomten kom...så trodde han att det var fel på modémet som Telia skickat. För det gick fram signaler till vårt hus. Toppen. Tack för signalerna Telia!
Synd att våra hjärnor inte kan ta emot dem och direkt göra om till bra saker i huvet...

Nu fick vi åka till Borlänge och hämta ett nytt modem. TIll Borlänge. 7mil dit...7mil hem...
Anton...hur löser vi detta egentligen...det hade känts bra om ni, efter allt strul, skickat modemet med en budbil, taxi, med en brevduva...med vad som helst...bra det kommit hit utan vår inblandning.

Nej...det här har sabbat förtroendet för ett företag vars namn tidigare borgade för kvalitet...åtminstone i min värld...

Jag skall kontakta dig Anton...men msåte få skriva av mig lite...så att de som undrar för reda på hur det går för oss.
Och du Anton...finns det inget roligare jobb för dig...än att ta emot klagomål...det måste ju ramla in massor...
lika trist som att jobba på skolinspektionen...minst.

Bli lärare Anton...världens bra jobb! Nästan alltid kul...bra elever och bra kollegor. Jag lägger ett gott ord för dig

tjohooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0