Telia...kom nu...med er tekniker - Jag ÄR snäll!

VInprovning igår.
När jag var liten, trodde jag att man spottade ut allt vin man provar på en vinprovning. Så fel jag hade. Inte en endaste vinprovning som jag varit med om, hört om eller läst om...har innehållet momentet - Spotta!
Bra.
För det var dyra droppar vår käre vinguru hade med sig igår.
Då får det vara värt omaket att gå upp i samma okristliga tid som jag brukar.

Telias Anton fortsätter att plussa  (läs kommentaren från igår). Den på Telia som kom på, att vi borde nog kolla up bloggar, twittrar och liknande...för att se vad folk vräker ur sig om oss...och på så sätt hindra negativ pr att sprida sig...åtminstone inte utan att få vara med och kommentera...ja, i alla fall...den som kom på det...grattis! Way to go.
Sök upp problemen och lös dem...istället för att sopa dem under mattan.
Men...ingen tekniker än så länge...inget bredband...ingen tv...
Verkstad! Nu...helst...lite verkstad!

Idag skall jag ner på skolkansliet och lära mig lite om vårt lokala avtal. Har förstått att 16 år som lärare inte alls medför att man kan något om vad lärare får eller inte får göra på sin arbetstid. Har förstått att min uppväxt i ett småföretagarhem har saboterat min syn på vad lärare bör göra och inte bör göra på sin arbetstid.
"Det ingår inte i mina arbetsuppgifter" är något som jag måste lära mig mer om. Annars kommer jag att irritera en del på skolan...eller en del på skolan kommer att irritera mig. Föga konstruktivt. Bättre att jag lär mig och har bra argument.

Nog med klokheter..
Nu lite kaffe, sen lite jobb, sen klippa Svante (en dvärgpudel som ägs av min vän kajan...) och så lite träning...
Tjoho

Kommentarer
Postat av: Anna

Du har en förmåga att locka till läsning Erica. När Erica pratar lyssnar man fick jag lära en gång i tiden. Nu kan även tilläggas när Erica bloggar läser man!:-) Kämpa på med allt!!!!

2009-09-03 @ 20:49:21
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0