Utvärdering är viktigt!

Veckan går bra. Så här mitt i skall jag förska mig på en utvärdering...
Målen var lätta att utvärdera...
Hantverkarna skulle göra klart...gjort! Snickarn har gjort ett kanonjobb, när han väl kom tillbaka...nu är taket ute klart, trappen ute och städskåpet har takanslutning, sockel och täcksida. Helnöjda!
Nästa hantverkare...den trevlige elektrikern...ringde direkt efter sms om att han var önskad...och han kommer imorgon...då får vi ringklocka, spots ute i taket och lysknappar till utebelysningen - på insidan...liksom...

Träningen går kanon. Jobbigt backpass idag. Backen vi tränar i är en km lång. Det blir backintervaller...dryga när man är mitt uppe i dem...men en eufori när man joggar ner och är klar...för att orka dem måste jag stenhårt visualisera att jag klarar maran på en bra tid...jag ser mig själv springa i mål, spurta förbi massor av medlöpare...det klaras bara om man lagt ned lite tid och smärta på träning.

Skolan är kul...lärarjobbet är min grej. Känner verkligen det. Det är när jag står i klassrummet, pratar med elever, umgås med mina goa kollegor i C-laget...som jag har det som allra bäst. Det andra jobbet är också kul...men tar tid och kraft...och tålamod...och det sistnämnda är jag ju så dålig på. Hur tränar man sånt? Finns det någon skola? Det är inte så lätt att vara på gott humör, vara förstående och hänsynsfull...när man ända in i märgen inte håller med...utan tycker tvärtom...vi lärare är ju rätt svåra...vi är vana att sköta oss själva...individualister på ett vis...
Kanske jag ändå skall vara just det...en lärare...bland andra.
Hoppas vår chef som är sjuk blir frisk snart. Hon vet alltid råd. Saker och ting funkar när hon är på jobbet. Inget faller mellan stolarna.

Nåväl...mer utvärdering kommer när veckan är avverkad. Den verkar dock mycket lovande hittills.

Imorgon står det massor på programmet...
Klippning - äntligen...luggen ner över näsan snart och kan misstas vara långt näshår...äckligt...
Korta intervaller...på förmiddagen innan klippningen...intervall bara det, att hinna dem mellan lektioner och firsörbesök...
EVK...möte om en ny elev till klassen...blir inte det enklaste, muntraste mötet i veckan...men väl det viktigaste kanske...
Massage...sååå behövligt. Vänster baksida lår har krampvarning mest hela tiden nu...orkar inte ens stretcha den...
Om jag orkar blir det banträning med Dalaporten på kvällen...har inte varit med på länge och skulle verkligen vilja...ska övertala benen...

Men det blir imorgon...nu sömn. Halleluja!

Kommentarer
Postat av: Malin

hej fortsätt skriv blogg jag tycker den är skit rolig! kolla även in min om du vill läsa nått intressant eller nått haha :D

Hade bra

2009-09-23 @ 23:19:55
URL: http://maalinlindkvist.blogg.se/
Postat av: blombella

ja, om man utvärderar livet och jobbet s¨å blir summan av kardemumman... lyxliv. Det har vi förtjänat eftersom vi får det vi eftersträvar och vill.



skall vi ut på utflykt ngn dag på höstlovet lr skall du till Dalarnas vikarbyn?

Kaffe här ngn dag?

chiao

2009-09-24 @ 19:02:01
Postat av: blombella

Malin!....



ericas blogg är skitrolig.... inte skit rolig...

Det blir så dubbelt på ngt sätt/

Vad sägs om sjuk sköterska...

lr prins korv...

drottning sylt...

lr röd tung file´.....

2009-09-24 @ 19:04:23
Postat av: stenbole

Intressant diskussion angående lärarskap/skolledare. Jag valde min väg för många år sedan är är så nöjd med det valet. Att vara skolledare innehåller så många moment som inte roar mig.Det dagliga kontakten med elever och kollegor förgyller livet.

2009-09-24 @ 21:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0