Vad säger regelboken?!

Hoppla...kvällen tar sig snabbare än jag räknat med...knappt hann jag sätta mig vid datorn för att skriva på kriterier, förrän sambo frågade
-Är det inte så, att vi får ta ett glas rött nu när det är fredag?
Jag kollade genast regelboken för par i enplanshus av gult tegel...och jo, faktiskt, där stod det...
"Om det är en fredag, i en vecka med fem hela arbetsdagar i, vilka räckt till minst 16.00 varje dag och en kväll ägnats åt föreläsning i annan stad, då får man dricka vin innan 18.00. Är dessutom minst en i samboparet förkyld, då får man ta något av de dyrare, smakrika vinerna!"
Jo men så STÅR det. I VÅR regelbok!
Härligt!!
Tack för regelböcker så man vet hur man skall förhålla sig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0