Sova sova...önskar intet mer!

Late days at work...men ändå, har veckan börjat bättre än den förra. Funderade lite över det här med att vara rektor och insåg att jag varit orättvis mot tjänsten och mig själv...det ÄR inte värre nu...det är BÄTTRE nu, än vad det varit. Vi har inte haft något klotter, någon avsiktlig skadegörelse, inga igenproppade toaletter, inga inbrott...och vad gäller antalet rätt så svåra elever som kräver massor av energi av oss, att ta om hand på bästa sätt...så är de färre än på flera år. Så varför är vi trötta redan innan halva terminen har gått?
Jo, för vi har gjort rätt stora förändringar av vår organisation. Förändringar som krävt engagemang över det vanliga av personalen. Och en sak till...ju mer man kan om en sak, desto mer vet man vad man inte kan...insikter kan ibland vara jobbiga att bära...man blir tvungen att ändra på gamla sanningar och tänka nytt...man ställer högre krav på sig själv...gissar jag vilt...
Vetskap kommer jag att få, v 43 då vi har stor utvärdering av hösten. Såväl lärare, som elever och föräldrar skall utvärdera. Skall bli spännande.

Ingen träning på två dagar dock...det är ett STORT minus med de sena jobbdagarna...iofs kompenseras det hela med att jag knappt hinner stoppa i mig något så i rent tappa-nåt-kg-syfte blir det break-even...
Men imorgon, blir det kvällslöpning med orienterarna. Banne mig.

Dagen idag avslutades med ett bra möte med skolans föräldraråd. Otroligt intresserade och engagerade själar som kom på ett tvåtimmarspass där det var mycket information och inte så mycket action som det borde vara...det blir ändring på det.

Note to self: Sluta upp att tro att det går att träna kroppen att sova mindre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0