C.S.I, Idol och INGEN innebandy...heaven and hell! :)

Skyndade mig ner på stan direkt från jobbet (som i och för sig också är på stan...men ändå)...jag skyndade mig i alla fall...nu skulle jag minsann köpa en ny innebandyklubba! En lättviktare...inte som den gamla...trasiga...som vägde över 5kg...minst...gjord i massivt bly...
Slog till med en Salmingklubba. Det kan inte bli fel. Han var ju kung...på hockey...men vad tusan...han är säkert kung på...eller vänta. Gör inte han kalsonger? Och innebandyklubbor, tydligen. En mångfacetterad man. Och snygg. Nu kan inget gå fel med mitt innebandyspel.
Trodde jag.
Men...ingen ville spela. Hade till och med en boll. Hjälpte föga. Löpning är bra. För det kan man göra alldeles på egen hand, när ingen annan vill. Men innebandy mister liksom lite av sin vits...om man inte har någon att spela med...eller ens mot.
Gahhhhh....
Satsar allt på torsdagens volleybollträning istället...
Och så löpning imorgon och på onsdag...och lördag. Nu skall här skärpas.
Träning denna vecka:
Må...spänstgympa och INGEN innebandy...
Ti...10km löpning
On...10km löpning
To...volleyboll...
Fre...vila
Lö...backlöpning 10km
Sö...lätt distans 5-8km
Ska inte gå under 4mil i veckan.

När jag kom hem från spänstgympan och inte-innebandyn...så hade sambo gjort mat. Ja, jag börjar få konkurrens i köket. Det bra! Jag tycker ingenting annat! Konkurrens är bra för då skärper man upp sig. Det hade sambo gjort. Numer gör han godare köttfärssås än jag. (Och så har han lärt mig att säga "än jag"...istället för "än mig" som jag alltid sa förut...vet inte om mitt liv blivit rikare eller lyckligare av det, men jag har i alla fall lärt mig säga rätt)
Sambo hade gjort en köttfärssås med starka korvar i. Det gav god smak.
Men snälla alla genusforskare som läser bloggen...hm...undras om det är många...men i alla fall...ni som gör det...berätta för mig varför kvinnor är bättre på att ta reda på i köket när man lagat mat? Jag pratar inte disken och sånt...nej mer finliret...torka stänkfläckar på kaklet, putsa glashällen så det inte är fettränder och rensa ur vasken...
Är det biologiskt eller är män något smartare...som liksom straffar ut sig från sådant?
Och ärdet viktigt att reda ut? Absolut...INTE!
Nej, jag är helt nöjd med att få supergod mat...då kan jag lätt gå och torka lite efteråt. Gör mig nada! Det var bara en reflektion...

Glad att vara bäst på något i vårt hem...svårt med den sambon...jag vinner kökstorktävlingen!
Jihaa...

Och kanske löpningen fortfarande...även om han är påväg där med.
Får bryta nya marker...
:)

Nu C.S.I

hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0