Fånigt av rögröna att hävda att bara dom är för "vi"...alla andra är egoister...

Valdag!
Uppklädda går vi nu och laddar för att lägga valsedlar i ett kuvert och därmed fullfölja sina medborgerliga plikter. Något som stört mig de senaste dagarna är när rödggröna anhängare framställer de som röstar på alliansen som egoister och snudd på människofientliga. Själva är dom människovänner som är för solidaritet och har en redig vi-känsla.
Jag känner många på båda sidor av blocken. Många lokala politiker. Många lokala tyckare. Känner inte alls igen att de på rödgröna sidan, som personer, är finare och mer människovänliga än de jag känner som röstar på alliansen. Ganska fult att framställa det så.
Varför inte prata om sakfrågor eller i vart fall om ideologier...istället för att hoppa på varandra för att man har olika tankar om hur man skall nå det som alla i grund och botten vill ha: Fungerande sjukvård, skola och äldreomsorg samt se till att det finns jobb.

Ska några hoppas på är det i så fall dom som VERKLIGEN är människofientliga, och det är dom som tror att lösningen på Sveriges problem är att köra ut alla invandrare. Vilka skall vi köra ut sen, när det inte räckte...när det visade sig att det inte var deras fel...
Vi måste sluta tänka vi och dom...vi är människor allihop, ser lite olika ut, tänker lite olika, gillar olika musik, religion, vi känner kärlek till olika människor...kort sagt...kön, etnicitet, religion, ålder, sexuell läggning är inte kategorier för bra eller dåliga människor...sanningen är väl närmast den att det inom alla grupperingar av människor finns både goda och onda...och kanske är det till och med så...att vi alla är goda och onda...ibland...

Nu ska jag packa ihop det sista inför Örnsköldsvikresan och sen drar vi och röstar...

Har bestämt mig i riksdagsvalet och kommunvalet...men landstinget tvekar jag mellan två! :)

Hörs från Ångemanland då...hm...för nog ligger väl Övik i Ångermanland...nu blev jag osäker. Men spar livlinorna och säger ändå Ångermanland!

Gå och rösta med er! Dags för sverige att visa att vi inte vill ha främlingfientliga partier i riksdagen!!

Kommentarer
Postat av: Stenboel

Jag har inte påstått att de som röstar på alliansen på något sätt skulle vara människofientliga. Görs det ett antal jobbskatteavdrag så finns det inte pengar till en fungerande vård, skola och omsorg mm och av välfärdens kärna återstår en tummetott. Det anser jag vara skillnaden mellan jag och vi.En klar ideologisk skillnad.

2010-09-22 @ 18:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0