Gahhhhh...för politiska debatter...

Trött på partiledarutfrågningar nu...orkar inte engagera mig mer, sätta mig in i fler frågor och bli mer velig. Ska bestämma mig senast lördag...men det kommer inte ha med kvällens debatt att göra.
Idag blev det en tolvtimmars på jobbet...mycket som hände, men in alles  blir betyget ändå över medel för dagen! Föräldramöte för år sju ikväll. Hyfsat många där, vilket gillas...det bådar gott inför läsåret. Intresserade, engagerade föräldrar hjälper verkligen sina barn att lyckas i skolan.
Små tips...
Prata gott om skola och utbildning hemma vid middagsbordet
Fråga ofta om hur det går, be att få se uppgifter och arbeten
Ta inte ledigt mellan loven och motivera det för barnen att skolan är för viktig för det och det är mycket ledigt som det är, som räcker till resor och rekreation
Våga ringa upp och fråga, eller ännu hellre, var med någon dag...hur är det i skolan av idag...den som var igår...då vi vuxa gick i skolan, finns inte längre...det är annat betygssystem, andra krav, annan verklighet för barnen...

Ja och där ger jag mig...det är ju inte jobb nu ju...nej, nu ska jag ta ett varmt bad och läsa i boken...
Sen sova...
Ingen träning idag...men 15km imorgon. Ska bli kul...allt blir nog kul imorgon...bra att höga förväntningar!

Solong

Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till på 15km.

Är du på skolan nästa vecka? Jag fick lite vik-dagar av Agneta idag. måndag, tisdag och torsdag, vore kul att ses. Trevlig helg! Kram

2010-09-17 @ 15:00:55
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0