Halv åtta hos oss

Har precis avslutat the maincourse av "Halvåtta hos mig"-middagen vi fixat, jag och sambo...jag, som har svårt att hålla mig till recept...eller faktiskt till allehanda bruksanvisningar...tror för det mesta att jag nog kan göra det lite lite bättre själv...men i alla fall...jag ville inte ha västerbottenpajen som förrätt...gjorde den till huvudrätt...så nu har vi ätit västerbottenpaj med färska räkor, löjrom och lite tillbehör...till det drack vi en i castei ripasso...
Om sambos efterrätt...creme brulén...med ett sauternvin till...håller samma klass...ja, då har vi vinsten som i en liten ask...
Nej just ja...det var ju ingen tävling.

I väntan på efterrätten kollar vi "Här är ditt liv"...Mats Wilander ikväll...rätt kul!

Dagen har annars varit lite off...eller fel...jag har varit lite off...får så jämrans ont i magen de första mensdagarna att jag får svårt att få nåt vettigt gjort. Äter en massa piller som jag blir en massa trött av...så...med det sagt, erkänner jag utan omsvep att jag ägnade hela förmiddagen fram till 12 åt bokläsning. När sambo kom hem från valspurten nere på stan, lagad jag gammal hederlig falukorv i ugn med stuvade makaroner :)
Ja, det gjorde jag. För första gången sen hemkunskapen i nian!
Gott men...nej, inte blir det en frekvent maträtt på vår meny...onyttigt!

Sen vaknade jag något till liv...badade och klippte storpudeln som blev superfin...verkligen vacker...snygg...söt...ser mig inte mätt på honom :)...det var ett riktigt företag att komma igenom DEN PÄLSEN. Varför? Jo för att storpudlar lockar inte till att klappas...de flesta GNUGGAR...pälsen är så mjuk och mysig att hålla på med...så av sig självt blir det så att folk GNUGGAR hans päls istället för klappar. Och då blir det TOVOR. I massor. Jag skall förbjuda storpudelgnuggning...månne han njuter för stunden men han njuter banne mig inte när tovorna skall redas ut...får bli klappande i fortsättningen...
Nåväl...

Och så...bar jag in utemöblerna och sopade altanen...dammsög uppe...

Så går en lördag...

Det jag helt missat är...PACKA!...jag har inte packat...hm...får ställa klockan på 06!

I morgon Ö-vik! M Kajan...blir kul!

See ya

Kommentarer
Postat av: Anna M

Ajaj, utemöbler var det ja. Och gräsmattan, som ser himla sur ut varje gång jag går förbi. Och klippa lite vissna perenner. Och kratta äpplen. Och städa lekstugan. Eller bara vänta tills nästa helg. :-)

2010-09-19 @ 08:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0