I morgon är en annan dag!

Meeeen...vilken dag! Osannolik. Så här mycket kan inte hända på en och samma dag. Personalen har varit fantastisk. Engagerad och med oanade energidepåer att leta fram för att klara de uppkomna situationerna. Bara att komma ihåg...att sådana här dagar är just osannolika och därför inte händer...eller i alla fall inte så ofta. Och att även sådana här dagar tar slut. Och i backspegeln lär vi oss saker av allt vi går igenom. Det gick bra idag och vi jobbar vidare med det som kom fram.
Superskönt och verkligen helt nödvändigt var löppasset efter jobbet. Åkte till Yvonne, bytte om och sen drog vi i gott tempo runt kanotleden. Solsken, hög klar luft och lätt vind gjorde turen till toppen! Sedn for jag snabbt förbi mam o pap och hämtade hunden. Mam hade skrivit upp receptet till den goda laxsoppan hon gjorde häromdagen. Recept ja...jag kan ju inte laga efter recept...eller jo, men inte utan att lägga till och dra ifrån...denna gång lade jag till cayennepeppar, vitt vin och kräftstjärtar...drog inte bort något...soppan blev kanon! Sambo är inte hemma än, men nu är det min tur att bjussa på "halvåtta hos mig-mat"...
Sambos köttfärssås från igår ligger bra till...men är inte oslagbar...om jag toppar med att rosta lite bröd med vitlök i ugnen...har jag en chans...

Oceans...en film jag längtar efter att se!


Kvällen bjuder på Idol, bokläsning och...nej, det räcker nog utmärkt efter denna dag. Tidig säng ikväll!

Imorgon är en annan dag. Tur som är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0