Lång dags färd mot sömn!

Barken konferens utanför Smedjebacken...visste inte ens att det fanns. Där har jag nu spenderat två dagar med rektorskollegor. BRa diskussioner, bra med lite inofficiell samvaro för att få ihop gruppen och lära känna varandra...vilket för min del betydde:
Gourmetbingo...som mitt lag vann...gillar att vinna...vad än det må vara för tävling...så kvällen kunde inte ha börjat bättre! Tävlingen var 1, X, 2-frågor om mat och dryck...vilket skulle smakas på och känna igen...
-Vilken flaska innehåller ett Beaujolais-vin
-Vilken tillbringare innehåller en Ale
-Vilken snaps är en Angostura
-Vad heter frukterna (några exotiska sådana)
-Vad heter nötterna (det var inte en namntävling för oss rektorer utan det låg nötter man äter, i tre skålar...)
...ja, ungefär så var det...lite ostar, lite korvar...och vi vann (kanske jag sa förresten...).

Efter middagen var vi några som inte hade tävlat klart...det blev rundpingis i källaren...jag skämtar inte!!...har alltid undrat vad rektorerna gör på sina konferenser...vad händer på kvällarna när de får lite dryck innanför västen...men aldrig hade jag väl gissat...Rundpingis?!
Jättekul...men jag var jättedålig...så som tävling betraktat var det trist och uselt...

Men...sen hände det grejer...biljard!
Här dominerade rektor för Domarhagsskolan i lag med utvecklingsledare för KLockarskolan...vilka som släpades i smutsen? Utvecklingsledare för Bergsnässkolan och Åvestadalskolan...
Efter den segern var det bara att sova...inget vaggar en till sömns så gott som segerns sötma!

Upp 05.30 för en skön tur på den jättefina terrängbanan de hade...fy skäms Avesta kommun som säger sig ha en "outdoor"-profil...hm...Krylbo-terrängbana har inte en halv meter ens med samma kvalitet som denna! Njöt verkligen!

Fin frulle och sen konfererande hela dagen...hemma 16.00 och somnade bums...Drygt med konferens. Men kul!

Nu har jag ätit mig i form och skall sova mig i ännu bättre form...jag och Kjell och kanske nån mer? skall ses 08.00 vid slalombacken för löpning runt kanotleden och sen lite backintervaller!

Looking forward to!

Heja!

Kommentarer
Postat av: tina

Att du orkar träna så tidigt på morgonen.....



Och vinna är kul... du får komma ner till atriumgårdarna och träna lite pingis inför nästa rektorskonferans =)



Kram

2010-09-11 @ 08:29:01
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0