News from the trip to Hugriver

Hi there! Ätnligen hemma efter två dagars kursande i Kramfors. Inte så att Kramfors fick mig att längta hem, nej inte på något sätt. Fint väder, fin natur ,bra hotell och trevliga människor...så gör en ort bra reklam för sig.
Träffat rektorer, skolsköterskor, lärare och annat skolfolk. -Vad mycket bra skolfolk det finns runt om i landet! Denna grupp var en av de bättre vi har föreläst för. Trevliga, intresserade, lugna, trygga och engagerade. Då blir sådan här dagar rena semestern. Sen hjälper det till att jag redan för längesedan bestämt mig för att jag gillar allt som ligger norr om dalälven och missgillar allt nedanför, undantaget Stockholm och Uppsala.
Skulle mycket väl kunna tänka mig att flytta norrut, om sådana dagar skulle komma...
...vilka dagar?
Vet inte...
Ville mer bara påtala att jag gillar norra Sverige!

Resan gick bra och det var trevligt att åka bil med Kajan. Ett bra sätt att umgås. Dessutom jazzar hon inte på i 60km/h bara för att det står så på skyltar...nej, hon är lite kreativ och bestämmer hastigheten efter väglag och trafiken...
där är vi lika...
Det gick fort hem! :)

-Vad vi sjöng i bilen?
Jo, det skall ni få höra...




Dom körde nämligen gamla godingar på mix megapol...så jisses vad vi fick sjunga!


Väl hemma stod pojkarna på rad. Nåja...rad och rad...en öppnade dörren och den andra stormade ut och hoppade av glädje, slickade mig i ansiktet och strök sig sedan länge och väl mot mina ben...

Sambo öppnade dörren.

Sambo hade också lagat en underfundig, mycket god fläskfilérätt med gott Merlotvin till. Jag åt glatt...och drack...och tänkte att det är bäst att ladda inför första träningspasset sen Vasastafetten!
Ska springa en mil med Anna imorgonbitti. Inte bra i bröstet än med en vecka sen febern gav upp. Nu måste sista delen av förkylningen fördrivas med våld!

Dags att sova mig i form!

Kul att ha mig tillbaka!
:)

Kommentarer
Postat av: Pernilja

Det var tur att det var sambo som öppnade dörren och inte tvärt om eller kanske inte ;-)

2010-09-04 @ 12:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0