Perfect Day!

"Min mamma har fått mig att skratta, hon har torkat mina tårar, hon har kramat mig hårt, hon har sett mig lyckas & misslyckas, hon har gjort mig stark & ibland drivit mig till vannsinne. Gud har gett oss mammor för att vi ska ha en vän för livet."
Läste detta på facebook, man skulle kopiera det och lägga in i sin status om man älskade sin mamma...men...min mamma har ju inte facebook, så jag får kopiera in det här istället för det stämmer fantastiskt bra in på min mamma. Jag älskar dig mamma!!
-Och nu ringer du doktorn det första du gör på måndagmorgon! Man är INTE till besvär för doktorer när man är orolig för sin hälsa!

Så, med det sagt så där lite mer riktat till en speciell person...så kan jag säga att det varit en fantastiskt skön dag UTAN huvudvärk!
Undras om det var bettskenans återintåg i mitt liv eller om herr Stenbole hade rätt att MOKKA-sällskapets sällskap tar väck det onda...
Skitsamma...jag gjorde båda och nu är värken borta. Jag blir som bäst när jag nyss haft ont...tror jag...för då blir kontrasten till o-ont så stor att jag känner mig glad och tacksam...
:)

Har haft en lektion idag. Det var kul. Vi pratade tio Guds bud och att vår samhällsmoral och lagar och rätt till stor del vilar på dessa...och att de står att finna igen i de flesta religioner...som levnadsregler med någorlunda samma andemening... De fick rangordna buden utifrån hur viktiga de kändes för dem, samt resonera kring vilka de själva följde och vilka som var svåra att följa...De gjorde det jättebra och det var intressant att lyssna på deras argument. Jag gillar ungdomar!
Själv har jag lite svårt för 2:an och 3:an...inte missbruka Herrens namn...hmmm...Gud så svårt...
Helga vilodagen...varför då?...söndagen är ju värsta bra dagen att få massor gjort som man inte hinner annars...
Men icke dräpa, icke stjäla, hedra sin fader och moder...ja, de är självklara för såväl eleverna som för mig...
Nu skall jag hava lite begärelse till maten jag håller på att laga...eller den lagar sig själv i ugnen...ädelostgratinerad lax med citron och gräslökshollandaise med kokt potatis och till det en kall Pinot Gris...

Sen blir det Idol och...och...ja, tyvärr får jag väl säga sängen...men så är det på fredagar!

Musiktips: Perfect Day m Lou Reed

Kommentarer
Postat av: Anna

Det lät som ett bra lektionsinnehåll. Jag tror att jag roffar åt mig det rakt av. Kram!

2010-09-26 @ 19:21:46
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0