Trattkantareller är som kvarkar!

Men önskningen från igår slog ju in...sån himla tur...jag fick tid för träning efter jobbet...hm...fick och fick. Okej, jag TOG mig tid vilket blir mycket enklare om man bestämt med sina träningskompisar innan.
Drog direkt från ett mycket bra nätverksmöte som slutade 17.
17.20 var jag ombytt och drog iväg med gasell-anna och gasell-annica. Det blev halvsnabb distans...10km runt Myrsjö...3km uppför i början och sen sköna 7km utför...mysigt och roligt pass! I solsken.

Varmt bad efteråt och lite thaimat...behöver inget mer för välbefinnandet...möjligen en god bok, och det hade jag!

Kvällen har annars ägnats åt att titta på Idol...såg ni Idol?? Säger bara -Linda Eriksson från Avesta...en gammal elev från Domarhagsskolan...vilken röst, vilken talang...sååå snygg! En stjärna! Hon måste bli en av de tio.
Så går det om man går på Domarhagsskolan!...många stjärnor är fostrade där...

Nu är det Milan-Auxerre, Champions League...Zlatan är inget vidare....nu heller...vad har hänt? Trivs han inte?

Dagens reflektion: Om man plockar jättesmå trattkantareller (för att någon annan hunnit före och tagit dom stora...) men i alla fall många små blir ju ändå rätt stor volym...typ en systemkasse...ja, och så torkar man dom. Trattisarna. På en tidning. Så blir dom mindre och mindre och mindre...man trodde ju knappt att de små trattisarna kunde bli mindre än de var...men precis som Democritos, som trodde att atomen var den minsta byggstenen i tillvaron (och därför döpte den efter grekiskans atomos= odelbar) och sen visar det sig att atomen är superstor...om man jämför med de små partiklar som bygger upp den...
Ja, så är det med trattisarna...de var ju supersmå i söndags...odelbara! Atomsmå!
Men så visar det sig att som dom var i söndags...så var dom giganter mot hur de är nu...för nu är de så yttepytte små att man knappt hittar dem med svepelektronmikroskop ju!

Alltså--> Trattkantareller utan vatten är som kvarkar! De finns men syns inte...jo kanske i Cern...i partikelacceleratorn...dit skall jag skicka de jämrans svamparna...
Portot lär ju bli billigt...de väger nämligen ingenting.

Struntsamma...nu ska jag sova...och drömma om stooooora svampar...

Kommentarer
Postat av: Anna M

Men Erica, det är ju uppenbart vad som felar för Mäster Fotboll - han har ju inte gått på Domarhagen... :-)

2010-09-15 @ 22:15:15
Postat av: Anna

1)Instämmer helt med föregående talare.



2)Jag genomförde mitt första träningspass på fyra och en halv vecka igår, ingen halleluja-moment-tid eller så men så grymt skönt att åter vara på banan. Ha det gott!

2010-09-16 @ 20:10:07
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0