Trattkantarelltjyvar i Hökmora! Gör nåt...polisen!!

Vaknade 07 imorse...regnet smattrade mot rutan...och beslutsamhetens friska hy, gick i eftertankens kranka blekhet över...jag bestämde mig för att skippa morgonens löpning till förmån för lite frukost med sambo, en promenad med hunden och en tur till Kupolen med Blombella.
Ibland blir det så rätt...när man bestämmer om något man redan bestämt...Kupolenturen blev lyckad...inte minst för att Blombella var med. Längesedan vi fick en dag ihop...eller fick och fick...man FÅR inte tid...man TAR sig!
Mads Mickelsen (snyggskådespelaren från Danmark) sa just på Fritidsresorreklamen:
"Livet består av 29000 dagar (fritidsresor räknar kallt med att man blir 79år...)...och av dessa sover vi bort 10000dagar (för de av oss som sover 8h om dagen)...och jobbar 10000 (här blir det knepigt...för det betyder att vi antingen jobbar 8h om dagen från födsel till 79...och i så fall ligger jag verkligen efter...jag började med 8h-dagar på jobbet när jag var 23...eller så menar de att vi jobbar 16h om dagen kanske?...hm...det gör man ju nästan)"...skitsamma...kontentan är väl att ta vara på de timmar man har...
Och det har jag gjort idag...

Shoppingturen bjöd på sko-shoppande...hittade flera par! :)
Byxshoppande...hittade ett par...
Blusshoppande...hittade en...
Sjalshoppande...hittande en...
Summa sumarum...en bra shoppardag!

Väl hemma igen hann jag se Alonso och Ferrari knipa formel1-segern på Monzabanan utanför Milano! Grattis till dom...nu ligger han trea och jag hoppas på seger i VM!

Sen blev det en tur till svampskogen...dags att skörda de trattkantareller vi såg förra helgen...som då var små...och som nu borde vara STORA, FINA och LÄTTHITTADE!
Någon hade varit där innan oss...IGEN! Har folk inga liv?? Arbetslösa och pensionärer borde förbjudas att vara ute i skogarna dagtid i veckorna...fusk!

Jag blev en liten människa. En evil-mushroom-terminator!
Det är inte etiskt försvarbart att plocka trattisar av nedanstående storlek...de är knappt möjliga att se, de bildar ingen volym i korgen och de är supertrista att rensa när man kommer hem...MEN...nu skall banne mig ingen annan kunna plocka dem när de växt till sig...jag plockade ALLA...med PINCETT!

Här är tre av dem...


När jag nästan börjat misströsta sände Gud mig en uppenbarelse...den bara stod där...i alla sin prakt...EN ENDA STOR...tog förstås den med!


Nåväl...vi fick ihop nästan en systemkasse...med små mikroskopiska trattisar och sambo rensade dem när jag var ute och sprang...vilket jag roade mig med när jag kom hem från svampskogen.
Eller först fick jag ta emot ett samtal från en besviken förälder...inte så kul men ändå bra med konstruktiv kritik. FÅr titta på det imorgon...

Löpning på Krylbos igenvuxna terrängbana med gasellAnnica gick bra och var skönt.

Nåt annat som skall bli skönt är att lägga sig i sängen och läsa...

Det ska jag göra nu...


Kommentarer
Postat av: Pernilja

Du är bara FÖR underbar! I love U, kram!

2010-09-12 @ 22:07:04
Postat av: tina

hmmm att ni glömde att titta förbi hos mig....jag som har så gott kaffe....

2010-09-12 @ 22:28:49
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Enda trösten som arbetslös kan ibland vara att få unna sig en dag i skogen mitt i veckan, men jag låter bli trattisarna för jag är inget fan av svamp alls. :-)

2010-09-12 @ 23:08:08
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0