Kul för alla som var vältränade nog att få silvermedalj på Lidingöloppet! Verkligen kul...

Igår gick Lidingöloppet av stapeln. Många av mina vänner sprang. Inte jag. Jag backade ur. Har inte tränat så bra som det behövdes för att göra en bättre tid än för två år sedan (2.53)...och jag är inte så färdig med mig själv än, att jag kan springa för att det är kul. Nästa gång jag springer Lidingö skall ajg ha silvermedaljen. Då krävs 2.38 och där är jag inte idag.
Men...gasellerna Anna och Annica var där...Annica sprang på 2.32 och Anna på 2.37. En bedrift av båda!! Glad för deras skull...och lätt avundsjuk...inte missunnsam...men avundsjuk. Jätteavundsjuk. På att de haft styrkan, orken, psyket att träna som de gjort. Det har inte jag. Har skyllt på nya jobbet länge nog nu...hur länge är ett jobb nytt??
Näej, jag får antingen ta mig i kragen eller komma med något slags erkännande om varför jag prioriterar som jag gör. Väntar med båda. Tills imorgon. Då blir det trippelträning. Löpning, spänstgympan och sen innebandy.

Igår regnade det. Jag trotsade regnet och gav mig ut på en löptur. Det blev 8km i halvokej tempo. Fortsatte trotsen men att åka med Blombella till skogen och plocka svamp. Trattisar. Och YES...i regnet får svamparna stå kvar! Mesar!! Tuffingar ger sig ut fast det regnar och fick två bajspåsar helt smockfulla. (Bajspåsar låter inget vidare...jag kan ge er det...men, jag glömde de andra påsarna hemma och då tar man vad man har).
Blombella kommenterade min status på fb (facebook...)...att jag skulle göra trattkantarellsoppa, med att hon ville ha receptet...jag skrev tillbaka att jag ju aldrig lagar med recept...jag har en tendens att tro mig om att jag nog kan lite lite bättre på egen hand...med det mesta...och läser sällan bruksanvisningar heller...
Bra egenskap ibland och helt värdelös ibland...
Nu blev soppan helt gudomligt god...den kommer att finnas på menyn till min restaurang (som bara finns i fantasin...som Emma i Kalles klätterträd...fast hon finns ju inte i min fantasi utan i Kalles...)...
Ifall Blombella läser skall jag i alla fall försöka återge vad som fanns i soppan...
ganska många Trattkantareller
en halv gul lök
en klick smör
en grönsaksbuljongtärning
en slurk balsamicovinäger
en något större slurk sherry
matlagningsgrädde
svartpeppar från kvarn

Ja, ungefär så...

Idag har det varit söndag. Hela dagen. Gick upp tidigt för att jobba på Dalaportens orienteringstävling. Skulle vara kontrollvakt. Det är vad det låter som...jag har vaktat en kontroll...i 5h...och det var KALLT! Men, i ideell verksamhet är liksom vitsen att man ställer upp...att man inte bara tar, utan också ger ibland. Ger av sin tid.
Väl hemma sen, blev det ett varmt bad. Sen har eftermiddagen gått åt till formel1. Alonso vann igen, men med minsta möjliga marginal före Vettel. Och Hamilton körde ur...igen...stackars...not.
Jag vill spara pengar och åka till Singapore nästa år och se loppet live...
...och så vill jag åka till Protugal med Springtimetravel på löparresa.
...och så vill jag fjällvandra runt Kebnekajsemassivet igen...
...och bila ner genom Italien...
...en tur till NY...

...eller bara åka helt ensam upp till Vikarbyn. Tända en brasa, se ut över Siljan, läsa böcker, spela musik, reflektera och springa i de fina omgivningarna där uppe...

Men i morgon är det jobb igen. Det är också kul.

Lite sömn på det bara!
tjo

Och grattis till Tina, min vän och klf-kollega, handbollsspelaren som sadlade om...och på ett år gjorde Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och i går Lidingöloppet! I´m impressed!

Kommentarer
Postat av: Tina

Tack ska hon ha, idag känner jag att jag lever... Lite vila sen på't igen bara.... Kram

2010-09-26 @ 21:40:53
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Lidingöloppet blir mitt nästa stora mission inom löpningen nästa år. Kanske du har några bra tips på träningsupplägg?. Kram!

2010-09-27 @ 19:35:53
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0