Vilodagen är härmed helgad klart!

Morgonen var lika fin som igår. Solen sken och det var hög, klar luft. 08.30 kom Yvonne över och vi tog en löptur innan frukost. 6,5km blev det och möjligen var benen lite tunga sen igår...eller sen ingen träning på fjorton dagar...
Struntsamma, det var en trevlig stund som öppnade för en ypperlig dag!

Eller nja...ypperlig...inte en endaste jäkla kantarell hittade vi...trots nästan två timmars letande. Och det på mammas specialställe. Hm...månne hon berättat för fler om det...uppriven mossa tydde i alla fall på det.
Vi tröstade oss med att plocka lite andra svampar...varav två giftiga sorter och en mycket god...
Blodkremlan var fin att se på...men gifitig...och Slemmig musslin var inte jättegiftig men inte heller ätlig...Trakantarellerna var dock i vardande och vi fick med oss hem nog att få till en varsin svampomelette. Himla gott.
Nu ger vi upp på kantarellerna och siktar in oss på en korg full med trattisar nästa helg!

Annars en vilosam söndag men korsord, läsning och lek med hunden.

Nu lite tv innan det är dags att sova in arbetsveckan.

Vad skall jag bjussa på som avslutning...hm...bild eller musik...bild eller musik...



Hedrar Kramfors en sista gång med en gammal goding...detta var för övrigt det enda jag visste om Kramfors innan jag kom dit...Kajan hade aldrig hört talats om Robert Lind...hm...dessa ungdomar!

Ses eller hörs!

Kommentarer
Postat av: Seniormaya

Hej du!

Spännande att höra att det finns svampar som heter blodkremla och slemmig musslin.Berätta var du hittade dem,så jag kan få en ny upplevelse i svampskogen.F.ö.ser jag fram emot de underbart goda trattisarna.

P.s.Lind i Kramfors är underbarD.s.

Vi ses any day this week.

2010-09-05 @ 21:33:54
Postat av: Anna

Härligt att vara tillbaka på banan igen med träning kan jag tänka mig. På onsdag eller torsdag ska jag kliva i löparskorna igen för då får det minsann vara färdigsnörvlat för min del...hoppas jag. :-)

2010-09-06 @ 15:49:33
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0