Spänstgympa ska hädanefter vara min melodi...

Ja jäklars vad kul! Och jobbigt. Men mest kul. Det ÄR roligt att träna i grupp. Även om gruppen var liten denna gång. 7st kom på Dalaportens spänstgympas säsongsupptakt. Detta är precis vad jag behöver. Löpningen blir sämre när jag inte styrketränar...
Sen är det något speciellt med idrottsklubbar...jag vet att jag skrivit om det förut men det tål att nämnas igen. Ideell verksamhet...för att det är kul...en av de aktiva leder passet, utan ersättning...för att hon vill...medlemsavgift runt 400kr per år (för familjen)...och så får man vara med på allt...obegripligt att inte fler hänger på sånt!

Vikarierat lite som lärare idag igen. Roligt i dag igen...men...turen till Kramfors har fått mig att komma tillbaka på spåret som rektor igen. Det ÄR roligt. Varierande. Inte en dag lik den andra.

Har nu intagit lite frukt och ett ägg till nya tv-serien svenska "Biggest looser". Ett bra koncept...det där med att få komma bort från sin vardag, bara bry sig i sig själv, lära sig att äta rätt och sedan ha hjälp av skickliga personliga tränare och mentala coacher...MEN...det finns ett stort fel...tävlingsmomentet.
Dessa übertjocka människor med självkänsla och självförtroende lika med noll...med massor av misslyckade bantningsförsök bakom sig...och så åker de ut...om de gått ned för lite...
-Ut till vad? Sin vanliga vardag...fler misslyckanden...tröstätande...mår ännu sämre...och nu vet hela Sverige...
Nä, jag gillar det inte...ska inte se igen...
Men landstinget skulle kunna köra konceptet...bjuda riktigt kraftig på två månaders training camp...
Det vore hälsofrämjande!

Nu lite CSI NY...det är verkligen ett kanonprogram! :)

tjaba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0