Wow...flow

Skön dag med flow i det mesta. Förmiddagen rusade fram och varje gång jag trodde jag var klar dök nya saker upp, som visade sig vara enkla att lösa. Köpte med mig lunch och drog sen ut till vår sjukskrivna rektor för att diskutera årets löneökningar. Skönt med hjälp i sådana frågor. Skönt att umgås igen. Hon är lugn och trygg och ger energi...vilket är ett under med tanke på hennes omständigheter.

Väl hemma skulle det kokas hundmat. Hackade inälvor med ister och råris som kokas i grönsaksbuljong...det är mat för en storpudel det! Sambo tog över denna viktiga och svåra matlagning d v s han passade att de tinte kokade över och sedan slevade han upp maten på burkar...och jag fick ge mig ut på en superskön springtur med Yvonne och Lena. Trött innan men blev pigg ute på turen...en skön vända över Folkarbo, skogen, Tillfället, karlbo och hem...njut-tempo och härlig höstluft...ja, jag är en höstgillare...är piggare på hösten...
Nåväl...väl hemma vankades det Isterband och dillstuvad potatis med rödbetor...det var såååå gott! Heja för husmanskost...

Nu lite Idoltittande...men denna Ola...var har han hållit hus?? Hur bra som helst ju...och Alice...vilken tjej!! Hur mycket talanger finns det i Sverige...Gud vad duktiga alla är...och de som inte är duktiga är modiga...som går dit...
Talang och mod...det är vad vi har i Sverige...känns tryggt inför pensionen!

Men dit är det långt :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hälsa så mycket nästa gång du träffar henne.

2010-09-09 @ 20:09:27
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0