Vintips till hugade!

Löpningen gick utmärkt. Var roligt, kändes bra och vi höll ett helt okej tempo för att vara första passet på två veckor! Det blev inte en mil, det blev 8.5km i 5.12-tempo...inget jippie-vad-snabbt-tempo...men det var inte meningen heller! Snarare var det jippie-jag-känner-mig-frisk-känsla över det hela. Hela dagen har jag nu gått och känt mig sugen på ett pass till...det blir det...men imorgon. Kanske till och med firar lite och kör två pass.
Om solen skiner när jag vaknar...tar jag ett morgonpass...för på kvällen kör jag och anna ett pass igen.

Nåväl...jag njöt ett timmeslångt varmt bad, när jag kom hem...läste ut min bok av Karin Fossum "Den som älskar något annat". Den var såpass mycket bättre än den förra, usla boken jag läste...att det blir svårt att inte sätta ett högt betyg på den. Hon skriver bra, den norska författarinnan...om kriminalkomissarie Konrad Sejer...den får i alla fall tre storpudlar...tre starka...av fem.
Sen blev det lunchtajm...sambo stod i valstugan på stan mellan 10-14 och väntade sig lite mat när han kom hem...vad skulle jag laga...
Det blev en kanongod tonfiskpasta...och lättlagad...
(strimla ett halvt äpple, en halv purjo och ett par paprikor...gärna röd och gul för färgens skull...en tredjedels röd chili, lite dill...stek snabbt och varmt med lite olivolja...krydda med citronpeppar, paprikapulver och salt...i med en matlagningsgrädde och en grönsaksbuljong, ett par matskedar tomatpuré och en burk Abbas tonfisk...servera med pasta...jag valde gnocci)
Sen var det veckoshopping och hören und häpnen...jag köpte textilfärg...svart sådan...har inte använt sen åttiotalet...men jag har en favoritskjorta som tappat svärtan...tänkte prova...återkommer med resultatet...

Nu har sambo och jag avnjutit en god middag...måste bara ge ett tips till...vinet var det godaste jag druckit på länge...
Stellenzicht, pinotage 2008 har ingen aning om priset, vi tog det ur vinhyllan...men det var ett genidrag! Vilken kväll det ser ut att bli :)

Avslutar med en Zlatanbild...eftersom jag tycker han var outstanding igår...en kapten värdig sin armbindel! En division bättre än sina anfallskollegor...heja!

Hjälper ju till att han är sååå vältränad...och snygg! :)

Hepp


Kommentarer
Postat av: tina

Vad skönt att äntligen få träna.... jag tyckte (från min löpvärld) att det var ett bra tempo...

Klem

2010-09-05 @ 09:21:37
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna M

Back on track! Heja dej! :-)

2010-09-05 @ 09:53:55
Postat av: Anna

Ännu ett mat och vintips, man tackar och bockar eller niger kanske är mer passande för en kvinna. :-)

2010-09-05 @ 12:19:23
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0